Drahoš a Zeman trénují na debaty

Vůle voličů způsobí 14 bezesných nocí pánům Zemanovi a Drahošovi, ačkoli veřejně to nepřipustí. Každý z nich naopak dává najevo převahu nad tím druhým.

Ve skutečnosti se však třesou, aby v televizních debatách soupeř brutálně nenapadl jejich slabiny. A ty jsou přitom zjevné. Profesor je amatérem v politice, prezident se zase nevyzná v chemii a neumí sborově zpívat, a z not už vůbec ne.

I když se může zdát, že předpokládaná neznalost chemie by nemohla kandidáta Zemana handicapovat, pak Drahošovi poradci jistě pracují na přípravě drsných formulací, jimiž se Drahoš Zemanovi vysměje, že ve svém věku už ani nedokáže namalovat strukturu molekuly vody

a to možná i proto, že holduje jiným nápojům.

Sám si je však vědom svých mezer v politice, a proto se je snaží zaplnit encyklopedickými poznatky Rrovněž se pečlivě učí jména světových a evropských státníků a „vtlouká“ si podle googlu do hlavy jejich podobu. Celkem mu to jde, až na to, že opakovaně nemůže přijít na jméno prezidentovi Ruska, a vždy mu na mysli místo Putin vytane Pussy Riot.

Miloš Zeman si Pussy s nikým neplete, avšak základy chemie pro jistotu přelouskává s Ovčáčkem. Ten ho právě testuje ze znalosti chemického názvosloví. Jako když bičem mrská prezident přeříkal koncovky kysličníků:

 -ný,-natý,-itý,-ičitý, -ečný, -ičný, -ový, -istý,-ičelý.

„Na tohle já mám paměť jako slon“, pochvaluje si, „a taky na chemické prvky. Já totiž mám na ty zkratky názvů  mnemotechnické pomůcky k zapamatování. No řekni Jirko nějaký prvek, schválně?“

„Třeba.. síra“

„Cha, chá, to vím bezpečně. Síra je S, jako Sobotka. Zkus další.“

„Kálium..“

„No to je ještě lehčí. Přitom si vždycky vybavím kalícího Kalouska, a bezpečně vím, že Kalium má zkratku K. Dál, Jirko..“

„Olovo. Není to příliš těžké?

„Naopak, to je pro mě hračka. Pb – plumbum. A víš, jak si to pamatuju? Podle Petry Buzkové. Když jsem byl ještě nejúspěšnějším  premiérem, tak proběhla taková.. svým způsobem  zdařilá chemická operace, Akce olovo, cha, chá – ovšem za mými zády, nicméně od té doby si olovo pamatuju.

Nenecháme už té chemie? Já bych si s tebou prubnul tu Ódu na radost, kdyby mě chtěl Drahoš vyzvat ke dvojzpěvu, Jak je to?

V náruč spějme..“   

  

Autor: Jan Dvořák | neděle 14.1.2018 10:32 | karma článku: 17,47 | přečteno: 499x
  • Další články autora

Jan Dvořák

Chcete mě číst?

11.7.2022 v 13:19 | Karma: 3,09

Jan Dvořák

Hrozby ze vzdušného prostoru

24.1.2022 v 11:51 | Karma: 0